Tøm grøntsags skuffen - ovnfad med grønt og kød

En fantstisk tøm-dit-køleskabs ret, hvor næsten alt kan benyttes og laves efter egen smag. Jeg vil mene denne ret også sagtens kunne serveres for gæster og med min version nedenfor kommer man bredt rundt i grøntsags universet.
Min ret er lavet med basis ingredienser, men andre grøntsager kan også sagtens benyttes.


4 Pers.
600g kartofler

400g gulerødder

3 løg

1 dåse kikærter

1 dåse flåede tomater

1 tsk. paprika

1 tsk. spidskommen

6  frankfurter pølser

olivenolie

salt

peber

Start med at tænde ovnen på 180 grader varmluft.
Find et stort ildfast fad frem.
Skyl og skær kartoflerne ud i store grove stykker, det samme med gulerødderne. Bare behold skrællen på, den er fyldt med vitaminer, hæld lidt olivenolie henover sammen med salt og peber og vend det hurtigt rundt inden fadet kommer i ovnen i 20 min.
Herefter tages fadet ud og pølserne skæres i store grove stykker som vendes i sammen med de drænede kikærter hvorpå paprika og spidskommen drysses på.
Det hele stilles i ovnen yderligere 10 min.
hvorefter der til sidst hældes 1 dåse flåede tometer ved som vendes i og sættes tilbage i 10 min.


server sammen med cremefraiche der lige er rørt med lidt salt.



Kommentarer