Grillet svinemørbrad - svampe og spinat

En sund og lækker hovedret til sommerens grill aftener. Dette er en ret uden store mængder stivelse, synes du ikke der er nok mad i denne ret, kan friskkogt spaghetti vendes med svampene og spinaten.

2 Pers.

Grillet Svinemørbrad
1 svinemørbrad

1 tsk. sennepsfrø

1 tsk. fennikel frø

1 spk. korriander frø

salt

peber

olivenolie

Kom senneps-, fennikel- og korrianderfrø i en morter og stød dem fint. rens og puds svinemørbraden for fedt og sener. kom friskværnet peber og salt henover sammen med olivenolie og krydderi blandingen.
kom mørbraden på en varm grill i 15 min. på hver side 30 min. ialt. lad hvile i 10 min.

Svampe og Spinat
500g champignon

1 rødløg

200g frisk spinat

2 spk. estragon

1/2 glas hvidvin

2 spk. hvidløgsost

salt

peber

olivenolie

rens svampe og del i kvarte, skyl spinaten grundigt og hak den friske estragon fint, løget halveres og skæres i tynde strimler. kom svampene og løg i en aluminiums bakke der kan komme på grillen, alternativt kan en stegepande på komfuret bruges. hæld en god slat olivenolie henover og drys med en god mængde salt og lidt peber, vend det godt sammen og sæt bakken på grillen.
lad svampene stå i 5 min. inden de vendes lidt rundt og estragon tilføjes og vendes. Gi det yderligere 5 min. til svampene begynder at tage farve og fragiver væske. Nu tilsættes hvidvin og spinat, denne falder sammen i løbet af et par min. og vendes godt rundt. Til sidst vendes hvidløgsosten ved og der smages til med salt og peber.
Tilslut har du lækre svampe og spinat med en lækker sauce, ønskes mindre væske og mere intens sauce, kan denne koges lidt ind ved høj varme.

Kommentarer