Pastaret med Kylling og karry på mindre end 25 min.

En lækker og nem hverdags ret med masser af smag der kan laves på under 25 min. Samtidig er det en økonomisk ret der kan passe ind i en SU og til den travle familie.



2 Voksne og 2 Børn

2 Kyllingefileter

1 løg

2 fed hvidløg

2 dl. ærter, frost

2 spk. mild karry

300 ml. arla fløde fraiche 30%

Olivenolie

Salt

Peber

250g. rigatoni pasta, penne eller skruer

Start med at sætte en gryde let saltet vand over at koge. Imens snittes løg og hvidløg groft og kyllingen i mindre stykker.
Når vandet koger, hældes pastaen i, varm en sauté pande op med en god slat olivenolie.
Svits løg og hvidløg lidt inden kyllingen tilsættes, kom karry, salt og peber ved. svits videre i et par min.
tag en dl. af pasta kogevandet og hæld ved. Lad det koge godt ind, inden fløden tilsættes sammen med frosne ærter og koger videre ved lav varme i ca. 5 min. Smag retten til med salt og peber, si vandet fra pastaen når den er al dente. tager ca. 8 min for alm. pasta. Vend pastaen i og server straks.



Kommentarer