lynstegt svinekød og vilde svampe

En hamrende lækker og velsmagende ret fra det asiatiske køkken lavet på 25 min. Få ingredienser og masser af smag.


4 Pers.
800g afpudset svinemørbrad

5 fed hvidløg

4cm frisk ingefær

250g blande svampe (shitaki, bøgehatte, kantareller)

1 løg

1/2 dl soja sauce med mushroom smag

1 bundt purløg

6 stk. forårsløg

4 dl basmati ris

Start med at komme ris i en gryde med 6 dl. vand og 2 tsk. salt, sæt over at koge i 12 min. under låg, efter denne tid slukkes komfuret og lader hvile i endnu 12 min.

Rens svinemørbraden og skær i ultra tynde skiver 3-5mm. Kom kødet i en skål med riv ingefær og hvidløg i sammen med en god portion peber og soja saucen, bland det hele godt og stil til side.
Rens svampene og halver de største af dem, snit løget i tynde både.

Tænd en wok for fuld hammer  og kom kødet med alt saucen i og svits i et par min. derefter tilsættes løg og svitses videre i et minuts tid. til sidst til sættes svampene og blandes godt i, et par min. Smag til med salt og peber.

Anret retten med finthakket forårsløg og purløg. Server med ris.

Tip!!! tilsæt tørret chili hvis der ønskes en stærkere ret, eller frisk hakket chili henover

Kommentarer