Stjerneskud á la Maduniverset

Jeg har her kreeret min udgave af et stjerneskud. 


4 Pers

Paneret Torsk
4 stk. Torskefilet

Rugmel

Mælk

50g smør

Salt

Peber

Rens og tør torskefiletterne tørre. 
Kom mælk og rugmel op i hver deres skål, kom en god mængde salt og peber i rugmelet.
Vend først filetterne i mælk og derefter i melet.
Steg filetterne 3 min. På hver side i en smør ved middel varme.

Dild/løg Mayo
3 dl. Raps olie

1 skalotteløg

1 bundt dild

2 æggeblommer

1 spk hvidvinseddike

1 tsk sennep

Groft salt


Kør olie, dild og skalotteløg i 10 min. På en blender, til du har en hel grøn olie, så den i en sigte så alle urenheder frasorteres. Lad den køle lidt i 10 min.
Bland, æggeblommer, sennep, hvidvinseddike og ca. 1/2 tsk. Salt. Pisk til en samlet masse, nu hældes olien i en tynd stråle ned i æggemassen imens der piskes konstant indtil en tyk mayonnaise opnåes.

Syltet skalotteløg
2 skalotteløg

1 spk. Æblecider eddike

2 spk. Vand

1 knivspids salt

Snit skalotteløg i ultra tynde skiver.
Bland i en skål med æddike, vand og salt.
Stil til side i min. 10 min.

Anretning
4 skiver rugbrød

1 rødløg i tynde skiver

4 panerede torskefiletter

1 portion Mayo

1 portion syltet skalotteløg

150g pillede rejer

Dild til pynt

Persille til pynt

Fintsnittede radiser 

Kom filetterne ovenpå rugbrød, derefter syltet skalotteløg, rejer tilfældigt placeret udover fisiken og tallerkenen, mayo, radiser, rødløg, dild og persille drysses udover.




Kommentarer