Nyt Grej: Wok fra Gastrolux






Så kom der endelig lidt nyt grej til køkkenet i form af en ny wok pande. Jeg går som en del opskrifter på bloggen også viser en del op i det asiatiske køkken, primært Kina. Hvilket medfølger en masser forskellige tilberedningsmetoder i wok.
Støbejerns Wok
Jeg var blevet træt af min gamle støbejerns wok som på induktionskomfur ikke kunne blive ordentlig varm, og derved fik jeg ofte en del væske i retterne som ikke altid er hensigten, derudover er det svært at undgå at æg og panering ikke sætter sig fast i wokken.


Disse problemer har jeg nu fundet løsningen på. Har netop fået wokpanden fra Gastrolux ind ad døren. Gastrolux er et dansk firma der designer og producerer deres egen gryde og pande serie.
Problemet med wok er at det kræver en kraftig varmekilde, hvilket er svært at få ud af et almindeligt komfur.
Dette problem har wokken fra Gastrolux imidlertid løst, den tykke bund formidler induktionsvarmen rundt i panden, der giver en brand varm stegeflade, der giver det perfekte stegegrundlag til at lynstege sit kød og grøntsager. Hvilket jeg kun oplever ordentligt ved brug af gas, hvilket ikke er det mest almindelig i de danske husstande. Så derfor er det vigtigt med et godt alternativ der kan bruges på almindeligt og induktionskomfur.
Non-stick overflade medvirker at æg, panering og krydderier ikke sætter sig fast i bunden og bare blive krymmel man kan skrabe af bagefter.
Gastrolux Wok til induktion

Til den første test af panden valgte jeg at lave en omgang egg fried noodles med grøntsager, som er en simpel ret men samtidig sætter wokken på prøve, da den indeholder æg der let sætter sig fast og nudler der afgiver masser af stivelse hvis ikke det bliver behandlet ved høj varme. Gastrolux's wok løste denne opgave til min fulde tilfredshed og med dens solide men samtidig lette design, glæder jeg mig endnu mere til at lave flere og nye asiatiske retter i fremtiden og tror bestemt jeg skal overveje flere af Gastrolux's produkter i    fremtiden da det virker som et robust og slidstærkt produkt.

Man har ikke hørt ret meget til dette produkt endnu, da det kun forhandles online af Cook & Host via deres hjemmeside eller ved deres konsulenter. Men anbefalingerne fra diverse mesterkokke giver også en god vished om at her er der et godt nyt produkt på markedet, der ikke er blandt de billige men tilgengæld giver kvalitet for pengene i stedet for at betale for et designer brand.



Se også følgende wok opskrifter:

Pad Thai

Lynstegt svinekød med spinat og grøntsager 

Egg fried noodles med spidskål 





Kommentarer