Chicken Tikka Masala

Denne indiske klassiker skal selvfølgelig også have min egen udgave hvor jeg holder mig rimelig meget til originalen men gjort den til min egen alligevel.




4 Pers.
5 stk. kyllingefilet
2 løg
4 fed hvidløg
3 dl. græsk youghurt
250 ml. madlavningsfløde 7%
1/2 frisk chili
1 lime (skal og saft)
1 spk. paprika
2 spk. Garam Masala krydderi (fåes i asiatiske butikker)
2 spk. gurkemeje
140g tomatpure
salt
peber
neutral olie



Start med at skære kyllingen i mindre tern og kom i en skål sammen med græsk youghurt, skal og saft af 1 lime, groft hakket hvidløg, finthakket chili, tomatpure, paprika, garam masala, gurkemeje og en god omgang friskkværnet peber og salt.
Bland det hele godt og lad stå i køleskabet i 30 min eller længere.

Imens snittes løg i tynde strimler og varm en sauterpande eller gryde ved høj varme, kom lidt olie i og svits løgene af til de bliver klare og tilsæt derefter kyllingeblandingen og svits det i 5 min. Skru ned til middel varme og tilsæt fløden og lad det simre i 15 min.

Smag til med salt, peber og evt. chili hvis en kraftigere ret ønskes.

Server med ris og Naan brød

Tip!!! opnåes den gule farve ikke ordentligt, tilsæt da mere gurkemeje da dette ikke er smagsgivende mwn giver den gule farve.


Kommentarer