En lille bitter smiley til Rådhus Caféen Aarhus


















       Ja overskriften er lidt træls og det var denne aftens oplevelse faktisk også på rådhus caféen. Jeg er i den heldige situation at jeg skal giftes og mine venner havde arrangeret en fantastisk polterabend for mig og deri var inkluderet middag på Rådhus Caféen, som jeg har yndet at besøge mange gange de sidste 10 år.
Vi var trods dagens hovedtema ikke synderligt overrislet og ikke særlig højtrystende, faktisk opførte vi os pænt. Vi får bestilt og jeg bestiller tarteletter til forret og en steak med fritter og bearnaise. Sammen med det fik vi en helt fantastisk ripasso, som virkelig var god, lidt varm men 10 min. i en isspand var temperaturen helt perfekt og smagte fremragende.
Tarteletterne kom på bordet og smagte lige som de skal, lidt lunke i temperaturen men okay.
Dernæst kom hovedretten ind, vi var 6 der havde bestilt bøf. Vi var ikke blevet spurgt om hvilken stegning vi ønskede og det der kom ind var medium til welldone. Hvilket passede rigtig fint til største parten af selskabet. Vi var dog 2 der syntes at det var lidt træls at tykke i og gerne ville have den noget mere rød.
Det er så her det trælse starter. Vi fik fat i tjeneren og fortalte om situationen og pludselig bliver samtlige tallerkener revet ud af hånden på os og bestikket smidt ned ovenpå og fjernet. Der var to der var ved at tage en mundfuld imens dette stod på og de var faktisk meget tilfredse. Men fanden var gået i overtjeneren og de nye bøffer som han iøvrigt heller ikke spurgte om hvordan skulle steges blev smidt tilbage på bordet i medium til rød og var ok i stegningen til os der ville have røde bøffer.
Denne behandling fandt ingen steder henne og gjorde at hvad der startede som en god oplevelse endte i lidt af et chok fra vores side.
Denne aftens oplevelse får da en til at tænke om man har lyst til at risikere denne oplevelse igen eller man fremover bare skal undgå dette sted, hvilket er synd og skam da konceptet er enestående og rummer så meget historie. Så tag dog smilet på og lad være med at lade din irritation gå ud over gæsten.
En sur smiley for denne oplevelse, men mon ikke stedet får 1 chance til, men stram an for en gentagelse vil gøre at jeg ikke kommer tilbage og bestemt ikke anbefaler for fremtiden.

Kommentarer