Dagens ret Thailandsk grøntsags suppe!


Idag kom jeg sent hjem fra arbejde og skulle have lidt hurtigt og i stedet for en omgang junk eller lign. hakkede jeg nogle grøntsager vi lige havde i køleskabet. Løg, hvidløg, gulerødder, hvidkål, champignon og bønne spirer. Lyn stegte det i en wok med lidt olie, krydrede med salt og peber og så igang med sovsen. Lidt riseddike, risvin, soya og oyster sauce, lod det lige koge lidt ind i grøntsagerne og så tilføjede jeg en halv liter vand og lidt nudler. Lad det stå i 6-7 min. hældte en bøtte kokosmælk i og varmede den med i et par min. og så var der lækker grøntsagssuppe med nudler.
Det er selvfølgelig mange ingredienser men hvis man benytter det der er i skabene så er det jo næsten gratis.
Det gælder om at være kreativ og det her tog 20 min.

Kommentarer