Wokstegt svinekød og grøntsager på 20 min.

Jeg elsker det kinesiske køkken, det er proppet med smag, er sundt, hurtigt og har absolut intet at gøre med de takeaway boxe og dybstegte retter vi ser overalt og trækker dette køkken ned på grill bar stadiet.
Denne ret tager ikke mere end 20 min. fra start til slut.



2 Pers

250g Svinkød (mørbrad, svinekam)

300g brocoli

200g sukkerærter

1 stort løg

3 fed hvidløg

3 gulerødder

2 spk. riseddike

6 spk. soya sauce

rapsolie

1 spk. majsmel

1 spk. vegetable sauce (Kan udelades)

3 dl basmati ris

5 dl vand


Start med at komme ris og vand i en gryde med lidt salt, lad det koge i 12 min. under låg derefter slukkes for blusset og risene hviler i 10 min under låg.

Snit løget i tynde både sammen med hvidløg. Gulerødderne i tynde strimler. Broccoli renses og brækkes i små buketter, sukkerærter skylles.
Svinekødet skæres i 2-3 mm. tynde skiver og vendes med 3 spk. soya sauce og sæt tilside.

Tænd wokken på fuld varme, svits, løg og hvidløg hurtigt i lidt rapsolie, derefter kommes svinekød ved og svitses igennem. Nu kommes gulerødder ved, lyn svitses, derefter broccoli og tilsidst sukkerærter.
Riseddike hældes over og koges væk, dernæst soya og vegetable sauce. Saucen jævnes med majsmel. Der er ikke meget sauce og synes du retten mangler væde kan lidt vand tilsættes.

Server sammen med ris. Lækker sund og nærende aftensmad på 20 min.





Kommentarer