Soya stegt svinekotelet med egg fried rice


4 Pers

4 stk. Svine kotelet
Soya
Salt
Peber
Raps olie

krydr koteletterne med salt og peber og brun dem på begge sider. Kom rigeligt soya over og steg det med et øjeblik og kom derefter panden i ovnen ved 200 grader i 15 min. efter 7 min vendes koteletterne.

Egg Fried Rice
1 1/2 kop ris
2 gulerødder
1 dl ærter
1 dl majs
2 fed hvidløg
4 æg
ris vin
riseddike

Kog risene 1 kop ris=1 1/2 kop vand og så lidt salt. Kog under låg i 12 min. sluk dernæst komfuret og lad stå i 12 min, så får du perfekte ris.
skær gulerødderne i små tern og hak hvidløget fint.
Pisk æggene sammen i en skål.
Svits hvidløg og gulerødder i lidt olie tilsæt derefter majs og ærter, dernæst æggeblandingen, rør rundt til den begynder at blive fast og gå i små stykker, nu tilsættes risene og det hele smages til med lidt risvin og eddike (ca. 1 spk.) samt salt og peber.

Hurtig, nem og lækker aftensmad på 30 min.

Kommentarer